Ендшпилът на Ейвидън

Автопортрет-триптих

            Ричард Ейвидън е човек, обсебен до налудничавост от своите занимания. Страстен почитател на театъра, той може със седмици да гледа една и съща пиеса в търсене на ново прозрение, на различни отсенки в обрисовката на характерите и на промени в собствените си възприятия. Често посещава кина, галерии, музеи и жаждата му за литература, особено за Шекспир, Чехов, Пруст и Бекет, е неутолима; огромната му библиотека е погълнала жизненото му пространство. Събраните фрагменти в хода на маниакалното си изучаване на прикритата човешка природа по-късно той въплъщава в работата си.

            Макар и често бъркан с моден фотограф и социален портретист, Ричард Ейвидън работи не за слава, а по вътрешна необходимост. Посвещава живота си на портрета, но снимките му рядко имат точно предназначение; те по-скоро са породени от само себе си, изникнали от въображението и създадени заедно с хора, които търсят връзката помежду си в името на по-дълъг живот в изкуството. Неудържим новатор, Ейвидън упорито не се поддава на общоприетите очаквания за това, какъв трябва да бъде един портрет, настойчиво избягва утвърдените образци и вместо тях избира напълно изчистен подход към жанра. Чрез непрекъснатите предизвикателства към самия себе си той достига не само до същината на фотографския портрет, но и до обширен размисъл за живота, смъртта, изкуството и идентичността под формата на всестранен колективен портрет на Америка от втората половина на XX век.

            


Галерия Снимката Библиотека ФО Школа Паралакс Фотобюлетин Български Фотоклуб

Вход в сайта

Последни статии

Архиви

Потребители он-лайн


Общо на сайта: (1)

Потребители (0):

Роботи: (0):

Гости: (1)